Gorące tematy

  • 21 października 2022
  • 23 października 2022
  • wyświetleń: 10524

Budimex podsumował postęp prac na przebudowie węzła kolejowego

Spółka Budimex podsumowała dotychczasowy postęp prac na przebudowie czechowickiego węzła kolejowego. Jak poinformował główny wykonawca inwestycji, zaawansowanie całości prac wynosi już 77%, ponadto przebiegają one zgodnie z harmonogramem.

Przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice · fot. Budimex


Obecnie w ramach kontraktu Budimex realizuje m.in. budowę peronu nr 2 na stacji Czechowice-Dziedzice, budowę czterech torów głównych zasadniczych, czterech torów dodatkowych oraz osiem torów bocznicowych po północnej stronie stacji. Ponadto trwa zabudowa rozjazdów na głowicy wschodniej i zachodniej stacji.

- Nowy peron ma zostać udostępniony pasażerom do użytku w czerwcu 2023 roku. Budowane są również nowe perony na przystanku Goczałkowice-Zdrój, a także nowy tor na odcinku Most Wisła a Czechowicami-Dziedzicami wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania ruchem. Zakończenie tego etapu prac planowane jest na kwiecień 2023 roku - poinformował Budimex.

- Do zakończenia pozostał niespełna rok w ciągu którego pozostaje do wykonania kilka kluczowych elementów takich jak zakończenie budowy układu torowego na północnej części stacji oraz linii kolejowej nr 139 wraz z siecią trakcyjną, branżą srk; wiadukt kolejowy nad ulicą Legionów w Czechowicach-Dziedzicach czy zbiornik retencyjny na stacji zabezpieczający odprowadzenie m.in. wód opadowych z przyległego terenu miejskiego. Na gotowych odcinkach będą trwały prace porządkowe i wykończeniowe wraz wykonaniem projektowanej zieleni - powiedział Wojciech Głuc, dyrektor kontraktu Budimex.

Przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice · fot. Budimex


Kontrakt na przebudowę czechowickiego węzła kolejowego został podpisany w październiku 2019 roku. O skali przedsięwzięcia mówią jego szczegóły. Budimex odpowiada za wymianę około 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej oraz 119 rozjazdów, przebudowę 23 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 wiaduktów i 4 mostów, modernizację 3 przejazdów kolejowo-drogowych, budowę Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Czechowice-Dziedzice oraz modernizację peronów w stacji Czechowice-Dziedzice oraz na przystankach Goczałkowice-Zdrój i Zabrzeg.

- Celem inwestycji jest zapewnienie większego komfortu podróży pasażerom, usprawnienie przewozu towarów oraz podróży po zmodernizowanych obiektach: mostach, wiaduktach i przepustach - w tym po nowym 150-m moście na Wiśle między Goczałkowicami-Zdrój a Czechowicami-Dziedzicami oraz po nowym wiadukcie nad DK-1 w Czechowicach-Dziedzicach. Dzięki inwestycji będzie można wygodnie i sprawne podróżować na trasie Katowice - Zebrzydowice i Cieszyn (granica z Czechami) oraz Beskidy. Wszystkie obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - wylicza spółka.

Wartość kontraktu to 1,4 mld zł, a inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Projekt został dofinansowany przez Unię Europejską z instrumentu CEF "Łącząc Europę". Przewidywany termin zakończenia prac to październik 2023 roku.

mp / czecho.pl

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Przebudowa czechowickiego węzła kolejowego" podaj

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu czecho.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

Przebudowa czechowickiego węzła kolejowego

Od 2019 roku trwa przebudowa czechowickiego węzła kolejowego. Dzięki niej przebudowano stacje Czechowice-Dziedzice, Zabrzeg oraz Goczałkowice-Zdrój. Wymieniono także między innymi tory oraz elementy sieci trakcyjnej. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Przebudowa czechowickiego węzła kolejowego" podaj